Artykuły - Aktualności

Wyniki ankiety na temat pilotażu projektu wideoklipów Poznaj z nami niezależny rynek książki

Dziękując za przesłanie wypełnionych formularzy ankiety, chcielibyśmy podsumować wyniki naszego mini-badania. Oto one: - długość wideoklipów wynoszącą 8-10 minut 50% ankietowanych uznało za dobrą, dla 31,25 respondentów odcinki były za długie, dla 18,75% za krótkie. - liczbę omawianych w odcinku książek 56,25% ankietowanych uznało za odpowiednią, 31,25% respondentów oceniło jako zbyt dużą, a 12,5 jako zbyt małą. - atrakcyjność prezentacji oceniono na 6,19 pkt, w skali 1-10. - na 5,38 punktów w skali 1-10 oceniono przydatność takiej formy prezentacji w pracy.

Jeśli chodzi o pytanie piąte o proponowane ewentualne zmiany w sposobie rekomendacji książek respondenci wskazywali na: - uatrakcyjnienie prezentacji poprzez zaproszenie do rozmowy gości: np. autora, ilustratora, recenzenta. - dodanie informacji o dacie publikacji książki, autorze, okolicznościach towarzyszących wydaniu, wydawcy. - dodanie na pasku na dole ekranu linku kierującego do informacji o omawianym tytule.

Za wszystkie uwagi bardzo dziękujemy, jeśli będziemy kontynuować nasz projekt, postaramy się je uwzględnić.

Agnieszka Szczęsna Polska Izba Książki

Ankieta dot. wideoklipów "Poznaj z nami niezależny rynek książki"

Polska Izba Książki uprzejmie prosi o wypełnienie krótkiej ankiety dot. pilotażu projektu wideoklipów "Poznaj z nami niezależny rynek książki - Polska Izba Książki i Książniczki zapraszają".

Odpowiedź na 5 pytań ankiety zajmie Państwu ok. 3 minut.

Link do ankiety: https://www.webankieta.pl/ankieta/444230/poznaj-z-nami-niezalezny-rynek-ksiazki-polska-izba-ksiazki-i-ksiazniczki-zapraszaja.html

Wyniki zbieramy tylko do 30 lipca!

Poniżej linki do wszystkich odcinków pilotażu projektu wideoklipów promujących książki małych, niezależnych wydawców.

Każdy z wideoklipów poświęcony jest innej tematyce:

4 odcinek - o książkach podróżniczych i historycznych: https://www.youtube.com/watch?v=tSK7vGbJ5Ak

3 odcinek - książki na Dzień Dziecka: https://www.youtube.com/watch?v=BJz-TnnUmL0&t=8s

2 odcinek - "Umysł i inne postrzeganie świata": https://www.youtube.com/watch?v=yhY_HRWVqWc

1 odcinek - "Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich", inauguracja cyklu: https://www.youtube.com/watch?v=qPW-hLv0LbI

Poznaj z nami niezależny rynek książki - Polska Izba Książki i Książniczki zapraszają"

Dotychczas ukazały się cztery odcinki wideoklipów promujących książki małych, niezależnych wydawców. Każdy z wideoklipów poświęcony jest innej tematyce:

4 odcinek - o książkach podróżniczych i historycznych: https://www.youtube.com/watch?v=tSK7vGbJ5Ak

3 odcinek - książki na Dzień Dziecka: https://www.youtube.com/watch?v=BJz-TnnUmL0&t=8s

2 odcinek - "Umysł i inne postrzeganie świata": https://www.youtube.com/watch?v=yhY_HRWVqWc

1 odcinek - "Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich", inauguracja cyklu: https://www.youtube.com/watch?v=qPW-hLv0LbI

Prosimy Państwa o podzielenie się uwagami na temat prezentacji książek w wideoklipach – czy ta forma informacji o książkach jest według Państwa interesująca i może być pomocna w Państwa pracy? Czy wideoklipy mogą posłużyć także do prezentacji książek czytelnikom? Czy macie Państwo kontakt e-mailowy ze stałymi klientami i podzielicie się wideoklipami? Teraz, gdy zaczęły się wakacje jest dobry czas na informowanie czytelników o ciekawych książkach.

Czy warto kontynuować ten projekt?

Będziemy wdzięczni za wskazówki,

dr Grażyna Szarszewska dyrektor generalna Polskiej Izby Książki biuro@pik.org.pl

Otwarcie Dopełniacza

dopeniacz.png

28 czerwca o godz. 11 swoje podwoje otworzy Dopełniacz – nowa księgarnio-kawiarnia sieci Sonia Draga Księgarnie. Placówka mieści się w Chorzowie, na przebudowanym gruntownie rynku.W dniu otwarcia otwarcia rabaty będą sięgały do 70 proc. O godz. 17 zaplanowano spotkanie z Dominikiem Wójcikiem, który opowie o swojej podróży do Czarnobyla.To już czwarta placówka sieci Sonia Draga Księgarnie, obok księgarni Korekty w Warszawie, Miejscownika w Katowicach i Celownika w Gliwicach.

4 odcinek pilotażu projektu "Poznaj z nami niezależny rynek książki"

ksiazkiczki_non_oui.jpg

Zapraszamy do obejrzenia czwartego odcinka pilotażu projektu "Poznaj z nami niezależny rynek książki - Polska Izba Książki i Książniczki zapraszają"

Prosimy Państwa o uwagi i opinie na temat prezentacji książek w wideoklipach. https://www.youtube.com/watch?v=tSK7vGbJ5Ak

Książniczki i Polska Izba Książki wspierają niezależnych wydawców

Dostępny jest już trzeci odcinek pilotażu projektu „Poznaj z nami niezależny rynek książki – Polska Izba Książki i Książniczki zapraszają”. Tym razem prezentowane są najlepsze książki na dzień dziecka! https://www.youtube.com/watch?v=BJz-TnnUmL0&t=8s

– Maciej Jasiński, Tomasz Kaczkowski “O bardzo głodnym misiu” Wydawnictwo TAKO

– Mariusz Wollny, Zuza Wollny “Był sobie król. Poczet Piastów” JAMA

– Paulina Wierzba, ilustr. Marianna Sztyma “Oto kot” Wydawnictwo Albus

– Bartłomiej Świderski “Hubert chce ciastko” Ezop

– Ross Montgomery, David Litchfield “Dom Babci” Wydawnictwo Czy Tam

– Agnieszka Frączek “Rany Julek! O tym jak Julian Tuwim został poetą” seria “Mistrzowie wyobraźni”, czyta Maciej Stuhr, Wydawnictwo Buka

Ostatni odcinek pilotażu zostanie wyemitowany 4 czerwca.

PIK na Warszawskich Targach Książki

Zapraszamy na spotkania branżowe organizowane / współorganizowane przez PIK podczas Warszawskich Targów Książki. W szczególności polecamy Państwu:

23.05.19 , 13:00-14:00 Londyn C

Wielkość rynku książek niedostępnych w handlu – czy jest szansa na drugie życie książki? Izabela Sadowska (Lubimy czytać)– prezentacja Panel: Maciej Szymański, Marcin Wereniewicz (Azymut), Jakub El Mahdi (Virtualo), Grażyna Szponder (Rebis) , Jędrzej Maciejewski (SAiW). Prowadzący: Grzegorz Majerowicz

24.05.19, 11 – 13 Londyn C

Cyfrowy model promocji książki. Doświadczenia z Niemiec. gość : Annabell Schwarz (Bastei Lübbe-Verlag, Kolonia) prowadząca Sonia Draga

Międzynarodowy Kongres Młodych Księgarzy

W dniach 15-16 maja w Oslo odbędzie się Międzynarodowy Kongres Młodych Księgarzy (ICYB). Konferencja odbywa się co roku w innym kraju i gromadzi entuzjastycznie grono młodych osób wiążących swoją przyszłość zawodową z księgarstwem. Stworzony został dla tych osób, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i szukają nowych pomysłów.

7 maja mija termin rejestracji.

W programie m.in. wystąpienie norweskiego stowarzyszenia księgarzy i stowarzyszenia wydawców, warsztaty, wizyty studyjne w uznanej norweskiej bibliotece, w lokalnych księgarniach i w wybranych wydawnictwach.

Koszty uczestnictwa w kongresie wynoszą:

550 EUR za pokój jednoosobowy na trzy noce + pełne wyżywienie + bankiet na zakończenie

lub

450 EUR za wspólny pokój na trzy noce + pełne wyżywienie + bankiet na zakończenie

Dodatkowo trzeba doliczyć koszty podróży.

Szczegółowe informacje:

https://www.facebook.com/events/2308062512764501/

Kolejna odsłona cyklu o niezależnych wydawcach

ksiazniczki1.jpg

„Poznaj z nami niezależny rynek książki” to projekt realizowany przez Polską Izbę Książki i “Książniczki”, skierowany do czytelników oraz księgarzy i bibliotekarzy. W każdym odcinku, który trwa ok 10. minut, Sylwia Stano i Zofia Karaszewska omawiają kilka publikacji niezależnych wydawnictw.

https://www.youtube.com/watch?v=yhY_HRWVqWc&feature=youtu.be

Już można obejrzeć drugi odcinek, w którym mowa o książkach: “Zaginiony stradivarius” Johna M. Falknera w tłum. Tomasza Chyrzyńskiego (Wydawnictwo IX), “Tak. Wyjadacze” Thomasa Bernharda w tłum. Moniki Muskały (Czytelnik), “Depresja i samobójstwa dzieci i młodzieży” Joanny Chatizow (Difin), “Dorastaj z jogą” Acharya Balkrishna (a- ajurweda.pl), “Sprzeczna jaskrawość” Jacka Podsiadły (PIW) i “Opowieści z Dziedzinki” Simony Kossak (Fundacja Sąsiedzi).

Pierwszy odcinek wyemitowano 23 kwietnia, w Światowym Dniu Książki i Praw Autorskich. Kolejne dwa odcinki pilotażu, do którego zgłosiły się 22 wydawnictwa, zostaną wyemitowane 21 maja i 4 czerwca.

Social media bądź widoczny! - bezpłatne szkolenie dla księgarzy

Biblioteka Analiz zaprasza księgarzy do udziału w bezpłatnym szkoleniu, którego celem szkolenia jest efektywne i trwałe podniesienie kompetencji księgarzy w obszarze promocji księgarni z wykorzystaniem social media. Planowane szkolenie skupione będzie na efektywnym wykorzystywaniu narzędzi oferowanych przez popularne portale i strategii jak stosować social media przy sprzedaży książek.

W czasie prezentacji uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie tworzyć kampanie, optymalizować budżet oraz odpowiednio targetować grupy odbiorców. W części teoretycznej poruszone zostaną kwestie związane z budowaniem strategii content marketingowej i wykorzystaniem jej w procesie promocji. W części praktycznej każdy użytkownik – w Facebook Ads Manager – stworzy kampanie odpowiadające różnym celom biznesowym. Nie zabraknie również case study opisujących dobre i złe praktyki komunikacji. Wyjaśnione zostaną również kwestie prawne związane z content curation i oznaczaniem treści reklamowych.

Szkolenie odbędzie się 6 czerwca w Warszawie. Szczegółowe informacje http://rynek-ksiazki.pl/szkolenia/social-media-badz-widoczny-narzedzia-i-metody-zaawansowane/

Projekt realizowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego