Artykuły - Aktualności

W sieci o książkach. Jak czytamy w czasie pandemii?

Izabela Sadowska oraz dr Paweł Kuczyński zapraszają do zapoznania się z najnowszym raportem badawczym PIK i Lubimy Czytać

Izabela Sadowska

dr Paweł Kuczyński

Raport z badań Lubimy Czytać i Polskiej Izby Książki

16.766! Tylu czytelników w dniach 8-22 kwietnia 2021 roku wypełniło internetową ankietę przygotowaną przez największy polski serwis o książkach lubimyczytać.pl we współpracy z Polską Izbą Książki. To imponująca liczba i ogrom danych do analizowania. Czytelnicy odpowiadali na pytania: Jak pandemia wpływa na wybory czytelnicze? Jakie kategorie książek najchętniej czytamy, a które już nas znudziły? Czy kupujemy więcej, czy mniej książek? A może częściej sięgamy po e-booki lub audiobooki? Wyniki badań zostały zaprezentowane 12 maja podczas Wirtualnych Targów Książki BookTarg.

Sposoby na skuteczną promocję dzieł krajowych pisarzy za granicą

Goethe-Institut w Warszawie, Polska Izba Książki i Frankfurter Buchmesse zapraszają na siódmy panel z cyklu polsko-niemieckich branżowych spotkań online, na których eksperci z obydwu krajów omawiają aktualne zagadnienia intrygujące uczestników rynku książki. Tryb online pozwoli na zadawanie pytań, na które eksperci chętnie odpowiedzą.

Sposoby na skuteczną promocję dzieł krajowych pisarzy za granicą – przykłady z Niemiec, Norwegii i Polski. Jakie działania wydawców są skuteczne? Jakie wsparcie może dać państwo?

Spotkanie odbędzie się 22 czerwca, w godz.15-16.30

W języku polskim i niemieckim, z tłumaczeniem symultanicznym

Od 1971 roku literacką Nagrodą Nobla nagrodzono pisarzy siedemnastu języków świata. Najliczniej reprezentowani są autorki i autorzy angielskojęzyczni, a potem, w znacznym odstępie – niemiecko- i hiszpańskojęzyczni. Jak uczynić, aby najcenniejsze książki wszystkich zakątków świata docierały do czytelniczek i czytelników innych krajów? Abyśmy mogli zapoznawać się z bogactwem życia innych odzwierciedlonym w dziełach ich pisarzy. O sukcesach i problemach w tym temacie rozmawiać będą doświadczone ekspertki z trzech krajów.

Prelegentki: Friederike Barakat, dyrektorka działu Foreign Rights w wydawnictwie Hanser

Jadwiga Jędryas, współzałożycielka wydawnictwa Dwie Siostry, tłumaczka literacka

Ellen Trautmann Olerud, konsultantka ds. rynków międzynarodowych w NORLA (Centrum Promocji Literatury Norweskiej za Granicą)

Agnieszka Urbanowska, specjalistka ds. promocji literatury polskiej za granicą, Instytut Książki

Prowadzenie: Sonia Draga, prezeska Polskiej Izby Książki, prezeska wydawnictw Sonia Draga i Debit

Rejestracja uczestników na platformie ZOOM: https://sababady.zoom.us/webinar/register/WN_qIo8_kaYQRylNuI8Ahgpjw

Wydarzenie można oglądać na żywo: w języku polskim: https://www.facebook.com/events/150724480420532/?ref=newsfeed w języku niemieckim: https://youtu.be/E3KpSNgeTOw

Księgarnia miejscem kultury - szkolenie webinarowe dla księgarń stacjonarnych 12 czerwca

Szanowni Księgarze!

Po raz kolejny Polska Izba Książki serdecznie zaprasza na warsztaty online: Księgarnia miejscem kultury - szkolenie webinarowe dla księgarń stacjonarnych

W tym roku szkolenie będzie składać się z 2 modułów:

Narzędzia online - jak skutecznie budować społeczność i sprzedawać książki w Internecie (8h), prowadzone przez Lindę Majerowicz i Iwonę Kastunowicz, w trakcie którego dowiecie się m.in. jakie są najnowsze trendy, jak zaplanować spójną kampanię oraz zaprojektować do niej materiały

O metodologiach upowszechniania czytania i jak ich użyć w budowaniu księgarni jako miejsca, które warto regularnie odwiedzać (8h). Poszerzysz wiedzę na temat badań wokół czytelnictwa, zainspirujesz się przykładami realizacji działań z innych rynków.

Termin warsztatów:

Sobota 12.06, 19.06, 03.07, 10.07

w godzinach 10-14:00

Spotkania odbywać się będą w online z wykorzystaniem aplikacji ZOOM.US

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które pracują jako księgarz w stacjonarnej, nie-sieciowej księgarni. O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Warsztaty odbędą się w grupach ok. trzydziestoosobowych.

Udział jest bezpłatny dzięki dofinansowaniu ze środków MKiDN w programie Partnerstwo dla książki.

Aby wyrazić chęć udziału w szkoleniu wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny: https://forms.gle/cLStSDFemGC9PHYU8

Dziękujemy za zainteresowanie!

Zaproszenie na kolejne spotkanie z serii Miasta-książki

miasta_ksiazki_1.jpg

Już 22 czerwca zapraszamy na spotkanie online z cyklu "Miasta - książki. Warszawa-Frankfurt"

Księgarnia miejscem kultury - szkolenie webinarowe dla księgarń stacjonarnych

Szanowni Księgarze!

Po raz kolejny Polska Izba Książki serdecznie zaprasza na warsztaty online: Księgarnia miejscem kultury - szkolenie webinarowe dla księgarń stacjonarnych

W tym roku szkolenie będzie składać się z 2 modułów:

  • Narzędzia online - jak skutecznie budować społeczność i sprzedawać książki w Internecie (8h), prowadzone przez Lindę Majerowicz i Iwonę Kastunowicz, w trakcie którego dowiecie się m.in. jakie są najnowsze trendy, jak zaplanować spójną kampanię oraz zaprojektować do niej materiały

  • O metodologiach upowszechniania czytania i jak ich użyć w budowaniu księgarni jako miejsca, które warto regularnie odwiedzać (8h). Poszerzysz wiedzę na temat badań wokół czytelnictwa, zainspirujesz się przykładami realizacji działań z innych rynków.

Termin warsztatów:

Sobota 12.06, 19.06, 03.07, 10.07

w godzinach 10-14:00

Spotkania odbywać się będą w online z wykorzystaniem aplikacji ZOOM.US

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które pracują jako księgarz w stacjonarnej, nie-sieciowej księgarni. O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Warsztaty odbędą się w grupach ok. trzydziestoosobowych.

Udział jest bezpłatny dzięki dofinansowaniu ze środków MKiDN w programie Partnerstwo dla książki.

Aby wyrazić chęć udziału w szkoleniu wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny: https://forms.gle/cLStSDFemGC9PHYU8

Dziękujemy za zainteresowanie!

Prezes PIK Sonia Draga zaprasza księgarzy na szkolenie internetowe

Polska Izba Książki (PIK) serdecznie zaprasza na warsztaty online: Księgarnia miejscem kultury - szkolenie webinarowe dla księgarń stacjonarnych

Prezes PIK Sonia Draga zaprasza księgarzy na szkolenie internetowe

W tym roku szkolenie będzie składać się z 2 modułów:

  • Narzędzia online - jak skutecznie budować społeczność i sprzedawać książki w Internecie (8h), prowadzone przez Lindę Majerowicz i Iwonę Kastunowicz, w trakcie którego dowiecie się m.in. jakie są najnowsze trendy, jak zaplanować spójną kampanię oraz zaprojektować do niej materiały

  • O metodologiach upowszechniania czytania i jak ich użyć w budowaniu księgarni jako miejsca, które warto regularnie odwiedzać (8h). Poszerzysz wiedzę na temat badań wokół czytelnictwa, zainspirujesz się przykładami realizacji działań z innych rynków. Tę część szkolenia poprowadzi Maria Deskur.

Terminy spotkań:

Sobota 12.06, 19.06, 03.07, 10.07

w godzinach 10-14:00

więcej informacji na stronie Polskiej Izby Książki

Księgarnia miejscem kultury - szkolenie webinarowe dla księgarń stacjonarnych

DT_2021_FB_cover_1.png

Szanowni Księgarze!

Po raz kolejny Polska Izba Książki serdecznie zaprasza na warsztaty online: Księgarnia miejscem kultury - szkolenie webinarowe dla księgarń stacjonarnych

W tym roku szkolenie będzie składać się z 2 modułów:

  • Narzędzia online - jak skutecznie budować społeczność i sprzedawać książki w Internecie (8h), prowadzone przez Lindę Majerowicz i Iwonę Kastunowicz, w trakcie którego dowiecie się m.in. jakie są najnowsze trendy, jak zaplanować spójną kampanię oraz zaprojektować do niej materiały
  • O metodologiach upowszechniania czytania i jak ich użyć w budowaniu księgarni jako miejsca, które warto regularnie odwiedzać (8h). Poszerzysz wiedzę na temat badań wokół czytelnictwa, zainspirujesz się przykładami realizacji działań z innych rynków.

Termin warsztatów:

Sobota 12.06, 19.06, 03.07, 10.07

w godzinach 10-14:00

Spotkania odbywać się będą w online z wykorzystaniem aplikacji ZOOM.US

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które pracują jako księgarz w stacjonarnej, nie-sieciowej księgarni. O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Warsztaty odbędą się w grupach ok. trzydziestoosobowych.

Udział jest bezpłatny dzięki dofinansowaniu ze środków MKiDN w programie Partnerstwo dla książki.

Aby wyrazić chęć udziału w szkoleniu wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny: https://forms.gle/cLStSDFemGC9PHYU8

Dziękujemy za zainteresowanie!

“Dyrektywa w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym – czas na implementację”

We wtorek 25 maja o godz. 10.30 odbędzie się konferencja na temat dyrektywy ws. praw autorskich pt. “Dyrektywa w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym – czas na implementację” organizowana przez Stowarzyszenie Kreatywna Polska.

Konferencja odbędzie się w trybie online; część uczestników będzie w Centrum Prasowym Polskiej Agencji Prasowej w Warszawie ul. Bracka 6/8

Prowadzenie: Cezary Szymanek, Redaktor naczelny Rp.pl Powitanie i wstęp: Jerzy Kornowicz, Prezes Stowarzyszenia Kreatywna Polska, Dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej “Warszawska Jesień”

Goście: Przedstawiciele administracji rządowej – Perspektywy implementacji w Polsce

Prelegenci: Mec. Jacek Wojtaś – Izba Wydawców Prasy; Koordynator do Spraw Europejskich – Ochrona publikacji prasowych w zakresie sposobów korzystania online – prawa pokrewne, użytkownicy indywidualni oraz linkowanie – art. 15 Dyrektywy DSM.

Mec. Aleksandra Burba – Radca prawny Stowarzyszenia Autorów i Wydawców COPYRIGHT POLSKA – prawo do rekompensaty dla wydawców – art. 16 Dyrektywy oraz nowe formy dozwolonego korzystania z utworów przewidziane w Dyrektywie.

Mec. Dominik Skoczek – Dyrektor SFP ZAPA, Wiceprezes Stowarzyszenia Kreatywna Polska – „korzystanie z treści chronionych, a odpowiednie wynagrodzenie dla twórców oraz innych właścicieli praw autorskich i pokrewnych – art. 17 i 18 Dyrektywy DSM”

Teresa Wierzbowska – Prezes Stowarzyszenia “SYGNAŁ”, członek Zarządu Stowarzyszenia Kreatywna Polska – jak chronić treści prawnoautorskie przed nieuprawnioną dystrybucją i jaką rolę w tej kwestii pełni dyrektywa prawnoautorska?

Konferencja odbędzie się w trybie online. Link do platformy

Konferencja będzie także transmitowana na stronie PAP oraz stronie Stowarzyszenia Kreatywna Polska na Facebooku.

„Co nam przyniesie jednakowa cena książki?” - zapraszamy na dyskusję

Ustawa o ochronie rynku książki, kojarzona najczęściej z postulatem jednakowej ceny książek jest aktualnie dyskutowana i przygotowywana przez Polską Izbę Książki. Ustawa budzi wiele emocji, zarówno wśród wydawców jak i czytelników książek.

Projekt ustawy traktuje książki jak szczególne dobro, któremu należy się szczególna uwaga i ochrona. Kontrola różnych etapów procesu wydawniczego i dystrybucji książek ma zaś na celu utrzymanie kultury czytelniczej w jej różnorodnych formach, niekoniecznie dyktowanych przez sprzedaż i opłacalność.

Czy książka to dobro, jak każde inne? Czy da się uregulować rynek? Kto na tym zyska, a kto straci? Czy interes czytelników i małych księgarni da się pogodzić?

W dyskusji o ustawie i jednakowej cenie książki udział wezmą przedstawicielki i przedstawiciele różnych gałęzi branży książkowej:

Anna Karczewska – aktywistka zaangażowana w promocję czytelnictwa, inicjatorka ruchu Książki Kupuję Kameralnie i Weekendu Księgarń Kameralnych.

Zygmunt Miłoszewski – powieściopisarz i publicysta, współautor scenariuszy filmowych i telewizyjnych. Autor bestsellerowych powieści kryminalnych i sensacyjnych.

Alicja Gdańska – współwłaścicielka Księgarni Gdańscy we Włocławku, bierze czynny udział w pracach nad Ustawą o jednolitej cenie książki.

Juan-Diego Ramirez – Wydawnictwo Claroscuro

Dyskusję poprowadzi Kamil Maczuga.

Link do wydarzenia

Poniedziałek, 24 maja o godzinie 18.00

Klient 50+ w księgarni – bezpłatne szkolenie warsztatowe dla księgarzy

baner_kwadrat.jpg

Biblioteka Analiz zaprasza księgarki i księgarzy do udziału w bezpłatnym szkoleniu online „Klient 50+ w księgarni – jak budować trwałe relacje?”. Patronem wydarzenia jest Polska Izba Książki.

Celem szkolenia jest zwiększenie kompetencji księgarzy w zakresie budowania relacji z osobami powyżej 50. roku życia.

Grupa ta – licząca już blisko 14 mln osób – wymaga odmiennej komunikacji i motywów zakupu. Szkolenie wzbogaci księgarzy w unikalną wiedzę o grupie klientów 50+, pokaże jej złożoność. Wykładowcy podzielą się praktyką, jakie strategie i inicjatywy sprawdzą się przy kształtowaniu zróżnicowanej oferty, dającej szansę na stworzenie więzi, o które warto dbać, bo są długofalowe. Księgarze nabędą też umiejętności tworzenia wizerunku księgarni.

Jak stworzyć dla grupy 50+ atrakcyjne miejsce, jak się z nią komunikować, jak sprzedawać i reklamować książki i samą księgarnię? Dlaczego kwestie wizualne są tak ważne dla osób 50+? Jak komunikować się z nimi na FB i Instagramie? Jak dotrzeć do najlepszych blogerów i influencerów 50+? Czemu podczas promocji ta grupa potrzebuje szczególnego traktowania i jak reklamować książkę, żeby naprawdę dotrzeć do czytelników?

Odpowiedzi na te pytania to klucz do zrozumienia największej, a jednocześnie najbardziej lojalnej grupy czytelniczej w Polsce. Na szkoleniu omówione zostaną przykłady największych błędów komunikacyjnych na rynku wydawniczym skierowanym do tej grupy.

Szkolenie poprowadzą Izabela Pajor i Magdalena Kos, ekspertki wydawnicze, marketingowe i szkoleniowe z ponad 25-letnim doświadczeniem.

Termin szkolenia: 12 czerwca, w godz. 9.00-14.30

Szkolenie odbędzie się na platformie Zoom.

Szczegółowe informacje i zapisy: http://silverwksiegarni.pl/